nu incerca sa gasesti logica in achizitia masinilor la Romani. E un element de status pentru acele persoane si nu are nicio treaba cu utilitatea. Dimpotriva, daca iti iei ceva absurd inseamna ca iti permiti sa o faci.
acolo cred ca a alta problema. bărbații "macho" din România considera ca e mai prejos de ei ideea de a fii eco friendly și de acolo și ura pentru electrice biciclete și transport în comun.
Singurul motiv pentru care nu as vrea o masina electrica e faptul ca eu folosesc masina in principal pentru drumuri lungi(aka concedii).Am aviophobie si unde pot incerc sa evit zburatul fiindca dupa un zbor pe xanax sunt efectiv inutil,nu pot vizita nimic,vreau doar sa dorm.Daca pot ajunge unde vreau cu masina sau cu un tren,e ideal.
Dar,exista optiunea de hibrida,si alea dispretuite de cotetaristii cu Passat sau Octavia :) Emisiile(mai ales daca mergi in principal cu motorul electric in oras) sunt minime iar consumul este aproape inexistent,chiar si la drum lung
Nu. Ma refer la hibridul adevarat. Toyota chr are motor termic si motor electric. Mild hibridul nu are motor electric si nici baterie, nu se deplaseaza electric, este doar o inventie pt a fenta taxele.
Au motor pe 48V care dezvoltă aproximativ 20Nm, undeva pe la 10% din cuplul motorului termic, pe care îi ai instant.
Nu este degeaba, ca ajută fix în momentele în care motorul termic poluează cel mai mult, cum ar fi la plecarea de pe loc sau la accelerări, dar da, sunt de acord ca e mai mult o găselniță pentru fentarea taxelor
Sunt masini mild hibrid cu motor electric care ajuta motorul termic la porniri si accelerare. Nu merg pur electric dar asta nu inseamna ca nu au motor electric.
Eu am probleme sau tu? Mild hibridul se deplaseaza electric?
Are un cacat de motoras care nu se poate numi MOTOR ELECTRIC si are un CACAT de baterie de 12v sau 48v care nu il ajuta sa se deplaseze electric.
Cel mai adevarat hibrid e ala plug in hibrid, care la o incarcare plina iti da vreo 60km range doar pe electric. Suficient cat sa te plimbi prin oras cu 0 emisii.
nu am bani de masina electrica, de 13-14 mii mi am luat Sandero nou pe GPL, ori in banii aia nu gasesc masina electrica ca lumea
2.ies mult mai ieftin decat cu o electrica la combustibil, plinu de gpl e 120 de lei si fac cam 400-450km cu ei
folosesc masina numai la drum lung, in bucuresti am lucruri mai bune de facut decat sa stau in trafic si mai bn iau metroul, ori o electrica e perfecta pt oras dar vai mama ei la drum lung.
Eu vb in cazul meu de chestiile astea, sunt multi altii care 1. efectiv nu si permit sa dea mai mult de 4-5 mii pe o masina, 2. sunt tarani cu "unde i fum e si putere" sau 3. efectiv le place mai mult o masina clasica decat una electrica
Eu inspir noxele altuia nu noxele mele. Pe langa ca gpl ul produce cu 20% mai putin co2 decat benzina, degeaba abandonez eu masina si merg cu bicicleta daca inspir noxele unui cocalar cu 2.0 diesel fara dpf tot cancer fac de la ala fie n masina fie pe jos
bossule cand pretul masinilor electrice va scadea si bugetul meu va creste suficient cat sa ne intalnim la mijloc poate mi as lua.
Dar again eu nu input pe nimeni ca evit sa merg cu masina prin oras, o sa ma schimb pe electric cand va avea sens din toate punctele de vedere schimbarea.
N-am alergie, dar n-am nici bani. Daca as gasi o masina electrica ok la pretul la care mi-am luat masina mea acum 5 ani (2500 euro) atunci da. 10k+ pe o masina care face maxim 100-150km iarna nu dau. Sa nu mai zic ca ies cu masina cel mult o data pe saptamana, sau cand mai plec din localitate, in rest nu prea folosesc masina si nu are rost sa investesc mii de euro pe ceva ce sta mai mult in parcare.
Si nu ma adresam celor ce si cumpara masina de 3mii, ci de 20+. Cum ziceam, gle amg bmw x5 m uri sunt cu duiumul. Alea s masini scumpe si la cumparat si la intretinut, mai mult ca o electrica analog. Iar la consum sunt la fel de cateva ori mai costisitoare.
Simpatic articol. Imi place ca este subliniata foarte bine cea mai mare problema din reteaua de incarcatoare pentru masini electrice din tara. Numarul mare care se afla in stare de nefunctionare si cat de multe dintre ele necesita inca o aplicatie
Inainte sa luati foc: da am loc de parcare cumparat, da folosesc masina fix de 2-4 ori pe luna si doar la drum lung iar in buc folosesc doar pejosu si metrou. Eu am un tanc de 2.6 tone diesel euro6 pt ca am nevoie sa tractez cu el remorca sau rulota
Fac cam 40.000 de km pe an (majoritatea drum lung) si stau la bloc..ce as putea sa fac cu o electrica? Cat timp sa pierd sa o incarc si mai ales unde daca ajung intr o zona izolata?
Masinile au cultura lor, dar nu e cultural sa turezi la 6000rpm la 3 dimineata. Ar trebui investit in combustibil sintetic cu emisii reduse oricum, ca vrem sau nu vrem, mereu o sa fie entuziasti de motor pe combustie. Pe mine ma doare in pl ca eu iubesc trenurile anyways 👍
Libertatea ta se opreste acolo unde incepe daunarea vietii celorlalti. Daca qr veni primarul cu o iniectie obligatorie care creste riscul la cancer cu xxxx% cum ar fi? V ati scandaliza?
Asa ca se intampla acelasi lucru, cu aceleasi rezultate, gratie 'culturii automobilistice' e ok?
Multe din masinile alea sunt SH din Germania la 1/3 din pretul de noi, unele cu DPF-uri / EGR-uri off si sunt conduse de persoane care cred ca pot face 1000km fara pauza. De ce crezi ca astfel de persoane ar fi ever interesate de poluare sau de o electrica? :))
Man doar pentru ca vezi tu 5 G Klasseuri si vreo 20 de Muri nu inseamna ca e "plin de".
Electricele merita daca stai la casa, daca ai unde sa le incarci si daca ai bani (mai ales ca zici de dinastea cu 600km range).
Electricele daca ai o problema la ele esti cam fucked in sensul ca nu le repara baietii ci trebuie la reprezentanta; sigur, 5 ani esti relativ ok (sau mai mult infunctie de producator) dar dupa cam belesti carasul daca s-a stricat ceva.
Electrice cam de mid spre top budget si care sa merite (nu exista low budget, daca zici spring...mergi cu trotineta) sunt efectiv Honda, Toyota (care arata ca un cacat si antifonare de penis) si probabil vreun VW ID. Exclud Tesla ca mi se par janghinoase, parere personala.
Man doar pentru ca vezi tu 5 G Klasseuri si vreo 20 de Muri nu inseamna ca e "plin de".
Electricele merita daca stai la casa, daca ai unde sa le incarci si daca ai bani (mai ales ca zici de dinastea cu 600km range).
Adica toti aia cu m uri si amg uri si suvuri bmw si mercedes audi etc.
Acestea multe sunt luat pe firma sau la mana a doua; sunt foarte putini spre deloc care dau bani pe un GKlasse condus strict prin bucuresti si alea sunt luate fix to impress ceea ce o electrica rareori face.
Explicație pe scurt: romanii nu isi iau mașini electrice pentru ca au o valoare de revânzare foarte proasta, iar 2nd hand se cumpără foarte greu pentru ca bateriile vor avea nevoie de înlocuire la un moment dat si costa o carca de bani, cateva mii de euro in funcție de brand si model.
De ce mi as lua o masina mai ieftina daca imi permit AMG sau M.
Comparam masinile expuse mai sus cu mercedes si bmw decat daca ne am urcat in amandoua si stim despre ce vorbim. De cand pui mana pe manerul usii incep diferentele, asta daca pui mana 🫢.
Referitor la poluare, nu cred ca AMG si M contribuie la semnificativ avand in vedere cate cazane vechi de 20 de ani merg pe sosele.
Pentru că folosim mașina doar la drum lung sau mers până la țară și mi-e frică de mor că mă lasă fix într-un sat uitat de lume cu pl alimentare. + pe verificate, pe tot drumul din București și până acasă la socri nu există nicio stație de incarcare electrică. Dacă aș uita cumva și m-ar lasa in camp, e papa. O iau cu platforma.
Infrastructura e praf la încărcare... Puteri mici de încărcare la majoritatea stațiilor... Dacă vrei să faci un drum lung e jale... Autonomie de 600km? Huh? Iarna scade autonomia și cu 40% de la frig...
Mai degrabă merg cu un FHEV și dacă mergi normal ai consumuri bune... Iarna mai creste un pic consumul că ... de... Trebuie sa încălzească în interior... Dar per total la ce am nevoie e bine..
eu sunt 100% pentru electrice. au cel mai mult sens si pe buna dreptate sunt viitorul, dar sunt si mai scumpe si mult mai rare pe piata second hand, si si acolo cred ca sunt mult mai scumpe decat cele pe combustie
oricum ar fi eu electrica imi iau cand o fi, ori asa ori mai bine deloc nici o masina
la ce vreau sa ajung cred e ca pentru societatea romaneasca in mare parte, masina electrica inca nu e ceva realistic cred ca e factorul principal, nu neaparat ca n ar vrea ei, dar nu si le permit sau pot procura in limta bugetului lor sau disponibilitatii
masina 25-30k euro nu e ceva ce romanul de rand isi permite, cred. este o suma mare de bani. eu zic aici de masini de 2 3 mii de euro, hai 5 6, accesibile.
edit: vad ca media pe piata SH la noi e 11 - 13 k euro. am subestimat
Nu am răbdare să le încarc și să îmi planific drumurile in jurul timpului și locației de încărcat, la combustibil e ai vărsat lichidul ai platit ai plecat. Nu știu cât de standardizare sunt încărcătoarele stațiile și mașinile că îmi e sa nu fie că la telefoane 3-5 capete diferite pt mașini diferite cu statii care nu suporta mai mult de niste Watti deși mașina duce sau invers mașină nu duce și stai oricum ore sa încarci, cum erau telefoanele demult înainte de usbc la toți.
Nu sunt bune la drum lung iar în orașele care sunt super aglomerate prefer sa folosesc orice altceva decât o mașină poate sa fie și pe kerosen benzina sau full electric mai bine îmi dau un glonț în picior și merg pe jos decât cu mașina în București.
Nu știu ce diferență de performanta este la consum și viteza pe autostrăzi, prefer sa folosesc autostrăzi la drumuri lungi că zonele pe care le frecventez au autostrăzi da 4. Nu e un deal breaker, 1,2 și 3 sunt ce mă opresc in general.
nefiind carbrained, dar cu o masina veche pe GPL tocmai pentru a reduce tailpipe emissions vreau doar sa mentionez ca electricele nu au emisii 0
Nu au tailpipe emissions, dar ca si lifecycle emissions si upstream emissions (care nu le simti ca nu locuiesti langa centrala care probabil arde lignit ca sa produca electricitatea) tot nu stau fantastic nici ele.
Evident, aia cu diesel fara filtru sa se inchida prin garaj cu motoru pornit, sunt niste dobitoci. Dar suntem multi care nu avem bugetul ala de 20k pentru electrica.
Pentru cat folosesc eu masina cred ca masina veche pe gpl are un total de emisii mai mic decat una noua electrica, care incepe direct cu emisiile create pentru a o produce.
Este exagerat ce scrie acolo. Rabla nu mai este ce era, mașinile electrice nu au 600km autonomie reală, in oraș și la 20k nici atât. Masina este oricum o investiție proastă dar o electrica se devalorizează mai repede și mai mult decât una normală. Majoritatea merge cu mașina in regim mixt oras, extraurban și cu o electrica nu poți merge orbește fără sa planifici puțin traseul ca sa verifici stațiile. Eu cel puțin ma bag cu ea și prin coclauri când sunt în concediu, nu as risca cu o electrica sa lovesc bateria. Și multe altele dar in oras de obicei merg pentru cumpărături sau dacă nu am metrou unde ma duc sau trebuie să schimb mai multe mijloace de transport. Cred că cel mai important este comoditatea, lumea se urca în mașină și fără să verifice că mai are toate roțile, sa stai să planifici mereu bateria este frustrant. La masina pe combustie ai benzinărie la fiecare km, chiar dacă pleci pe rezerva in 5min ești gata de drum.
Ca imi permit si imi place. Platesc impozite, accize, asigurari mai mari. Nu vreau sa-mi iau electrica din mai multe motive (infrastructura si senzatie, in mare).
Nu intrebarea cred ca a fost motivul pentru care ti-a fost stearsa postarea, ci modul in care ai pus-o. Nu trebuie sa fii nesimtit.
Si fun fact, a mea polueaza mai putin decat un Golf 4, ca e euro 6. Poluarea mare vine de la cazanele cu DPF off, EGR off.
E o cutie de metal necesară vieții mele indiferent de tipul de combustibil. Am motocicleta pentru drumuri lungi, are consum bun, fiabilitate bună (în comparație cu motoarele pe combustie de pe mașini), nu stau in trafic cu ea și dacă chiar aș avea nevoie de mașină poate aș lua una electrica daca aș putea avea cutie manuala pe ea (nu îmi plac automatele mi se pare că te fac mai puțin atent la drum și că cum simți mașina, da, știu nu există electrice manuale, dar poate pe viitor)
Masina eletrica... dureaza pana se incarca...
Nu poti face drumuri lungi
Stau cu prelungitorul ca la telefon
Nu par a fi gata încă, poate peste 10 ani
De ce M uri si alte nebunii? Un motor V6 sau V8 sau 3L 3.5L sunt o alta senzatie comparabil cu 1.6/1.4/1.2 etc
Si da sunt unii sunt si pasionati de masini in general... modul prin care ajung sa fie si sa achiziționeze/întrețină e fix treaba lor.
Mai pe scurt, preferam carnea sa fie facuta la gratar, nu la AirFryer sau pe intelesul vostru, ne plac femile, nu barbatii.
Scriu dupa un cont secundar, deoarece am ban pe main. Prima mea masina a fost un BMW e46, am investit in jur de 5000 de euro in ea la 18 ani, acum am o Skoda Fabia 2012 VRS si BMW X5 f15, astept sa strang bani pentru un BMW F30 330i, nu as da niciodata o masina cu combustie interna pentru un electrocasnic cu technologie.
Dar de unde sa stiti satisfactia de ti o poate oferi o masina?Pentru voi e o risipa de bani. Ca sa intelgeti si voi, masina reprezinta omul.
Eu nu am alergie, am o masina diesel de 7 ani pe care nu o voi schimba prea curand.
Mi-as lua electrica sau full hybrid.
Nu vad rostul la plug in sincer, in europa cel putin. Sunt statii de incarcare peste tot, si nu mai e o problema reala ca acum ceva ani. Un EV e ideal.
Ma amuza tare rau "pasionatii". Inca nu au realizat ca termicele vor deveni masini de colectie in 20 de ani fiindca vor deveni pre scumpe pentru puletele de rand.
Electricele vor fi noua normalitate pe toate continentele in viitor. Sunt pur si simplu mai eficiente.
Toti astia cu GLEuri GLCuri si BMW X5uri nu cred ca stau la garsoniere sa nu si poata incarca masinile acasa. Daca mergi prin cartierele de case din bucuresti vezi masini destul de scumpe pe strazi si parcate, ar putea sa mearga si pe electric dar NU VOR. Ar putea sa si incarce acasa dar NU VOR.
Te pupa baiatul cu BMW X5, nu imi cumpar Tesla sau Dacia Spring ca sa ai tu cu ce masina de ride sharing sa mergi cand vii in Bucuresti si nu vrei sa iei metroul.😘
Ce linistit dorm la noapte stiind ca maine ma duc la munte si nu trebuie sa caut statii de incarcare pe drum, sau mai rau, sa nu scot masina ca ploua si ca e frig.
Românii sunt electrofobi într-o foarte mare măsură, la fel cum sunt și antivaxxeri sau anti 5G, printre cele mai mari procente din Europa. Frica de nou, de necunoscut, popularizarea a fel de fel de legende urbane gen "bateriile nu se reciclează, ce faci cu ea dacă rămâi înzăpezit pe autostradă (ei neștiind ce e ăla camping mode), mergi cu 90km/h pe autostrada ca să atingi autonomie 150km", etc.
Pe de altă parte, cu EVs doar scoți poluarea din orașe (și tot e bine, vezi orașele chinezești unde nu mai ai smog și e o liniște mormântală pe bulevardele mari), dar mașinile diesel sau electrice tot produc trafic și au nevoie de parcări. Electrificarea rezolvă doar poluarea, nu și traficul și alte probleme gen accidente
Chiar asa este, eu doresc masina pe benzina numai pentru evacuare BMW F30 ( 2.0 benzina bi-turbo )
Am condus toata viata Diesel, e o masina fiabila care scoate consum putin, doresc benzina doar pentru sportivitate, dar tot diesel-ul are mai mult cuplu.
No it doesn’t
Poate era valabil in anii 98, dar motoarele pe benzina au fost imbunatatite enorm de mult, nu mai e virtually nicio diferenta sesizabila intre diesel si benzina cna dvine vorba de consum sau cuplu. Subliniez ca aici vorbim de masini mici pentru oameni normali, nu bascule tiruri si tractoare unde e alta poveste
Da, motoarele pe care ni le baga UE pe gat, 1.0 de la logan sau 1.5 eTSi, pica dupa 120.000km, devin nefiabile din cauza bateriei, prefer minim 1.6 TDi sau 2.0 N47.
De altfel și parcul auto, pe care îl avem și cu care ne mândrim în statistici, vine ca și consecință a gândirii majoritatii: nu ti lua masina noua, ia una premium de acum 15 ani si bagi bani in ea, e mai "ieftin", nu te complica la banii aia, ia masini folosite ca asta meriti: dacia logan, ford si poate renualt 😂 Nu te complica la reprezentanta...am eu un baiat și lista continuă
Te rog sa taci daca nu te pricepi, o masina premium de acum 15 ani va da clasa la multe modele aparute din aceeasi gama si model, fata de ce se produce astazi.
Nu vreau euro 6 AdBlue, sa am probleme non stop cu injectoarele si filtru de particule, doresc o masina calitativa, nu plina de plastic si slab calitative.
Prefer la orice ora un BMW E90 facelift 2012 de cat un logan 2025 facelift.
nu incerca sa gasesti logica in achizitia masinilor la Romani. E un element de status pentru acele persoane si nu are nicio treaba cu utilitatea. Dimpotriva, daca iti iei ceva absurd inseamna ca iti permiti sa o faci.
Conform lor, si electricele sunt absurde
acolo cred ca a alta problema. bărbații "macho" din România considera ca e mai prejos de ei ideea de a fii eco friendly și de acolo și ura pentru electrice biciclete și transport în comun.
Singurul motiv pentru care nu as vrea o masina electrica e faptul ca eu folosesc masina in principal pentru drumuri lungi(aka concedii).Am aviophobie si unde pot incerc sa evit zburatul fiindca dupa un zbor pe xanax sunt efectiv inutil,nu pot vizita nimic,vreau doar sa dorm.Daca pot ajunge unde vreau cu masina sau cu un tren,e ideal.
Dar,exista optiunea de hibrida,si alea dispretuite de cotetaristii cu Passat sau Octavia :) Emisiile(mai ales daca mergi in principal cu motorul electric in oras) sunt minime iar consumul este aproape inexistent,chiar si la drum lung
Da, un plug in hobrid de toyota 2 4 cu range electric 60km s ar preta
Si full hibridul merge o gramada pe electric. Vara ajungeam in bucuresti si la 80% mers electric cu un chr.
Te referi la mild hibrid poate?
Nu. Ma refer la hibridul adevarat. Toyota chr are motor termic si motor electric. Mild hibridul nu are motor electric si nici baterie, nu se deplaseaza electric, este doar o inventie pt a fenta taxele.
Daca "Mild hibridul nu are motor electric si nici baterie, nu se deplaseaza electric, este doar o inventie pt a fenta taxele." Atunci ce are?
Motor termic ca orice masina normala si o baterie mica de 12v care sustine unii consumatori.
Au motor pe 48V care dezvoltă aproximativ 20Nm, undeva pe la 10% din cuplul motorului termic, pe care îi ai instant.
Nu este degeaba, ca ajută fix în momentele în care motorul termic poluează cel mai mult, cum ar fi la plecarea de pe loc sau la accelerări, dar da, sunt de acord ca e mai mult o găselniță pentru fentarea taxelor
Sunt masini mild hibrid cu motor electric care ajuta motorul termic la porniri si accelerare. Nu merg pur electric dar asta nu inseamna ca nu au motor electric.
Mild hibrid nu are ce cauta in categoria masinilor hibride. In mod normal o masina hibrida trebuie sa se deplaseze atat electric cat si termic.
Asta ai decis tu? Mild hybrid este o categorie de masini hibrid, pe langa celelalte.
Ai probleme.
Eu am probleme sau tu? Mild hibridul se deplaseaza electric? Are un cacat de motoras care nu se poate numi MOTOR ELECTRIC si are un CACAT de baterie de 12v sau 48v care nu il ajuta sa se deplaseze electric.
Ai dreptate, ce știu eu, posesor de 4 ani de MHEV...
Nu, tu ai dreptate, sunt sigur ca te deplasezi electric cu mild hibrid.
Sa o stapanesti sanatos si numai bine.
Da dar acel hibrid nu poate fi incarcat la priza.
Cel mai adevarat hibrid e ala plug in hibrid, care la o incarcare plina iti da vreo 60km range doar pe electric. Suficient cat sa te plimbi prin oras cu 0 emisii.
https://preview.redd.it/87nwiuzfu68g1.png?width=1080&format=png&auto=webp&s=459df6a8143241d189357a9b8a782723a172e37f
Cu albastru este indicat mersul electric. Distanta in jur de 30km prin localitate si in afara ei.
Ce motorizare?
2.0 152cp + un motor electric de 113cp
Si motorul electric se incarca doar din franare sau din ce?
Pentru ca nu are sens pt mn o electrica.
nu am bani de masina electrica, de 13-14 mii mi am luat Sandero nou pe GPL, ori in banii aia nu gasesc masina electrica ca lumea
2.ies mult mai ieftin decat cu o electrica la combustibil, plinu de gpl e 120 de lei si fac cam 400-450km cu ei
folosesc masina numai la drum lung, in bucuresti am lucruri mai bune de facut decat sa stau in trafic si mai bn iau metroul, ori o electrica e perfecta pt oras dar vai mama ei la drum lung.
Eu vb in cazul meu de chestiile astea, sunt multi altii care 1. efectiv nu si permit sa dea mai mult de 4-5 mii pe o masina, 2. sunt tarani cu "unde i fum e si putere" sau 3. efectiv le place mai mult o masina clasica decat una electrica
Pai buc eplin de masini, la ei ma refer care conduc in bu, in ditamai tancurile pe combustie
si daca pui tratamentul pentru cancerul pe care il faci la 60 de ani tot e mai ieftin?
????
Eu inspir noxele altuia nu noxele mele. Pe langa ca gpl ul produce cu 20% mai putin co2 decat benzina, degeaba abandonez eu masina si merg cu bicicleta daca inspir noxele unui cocalar cu 2.0 diesel fara dpf tot cancer fac de la ala fie n masina fie pe jos
"eu sa fiu ultimul care se schimba" ahh moment
bossule cand pretul masinilor electrice va scadea si bugetul meu va creste suficient cat sa ne intalnim la mijloc poate mi as lua.
Dar again eu nu input pe nimeni ca evit sa merg cu masina prin oras, o sa ma schimb pe electric cand va avea sens din toate punctele de vedere schimbarea.
Mai taceti dracu cu placa asta, e plin bucurestiu de bolizi de peste 50mii, cu 20-30iti iei o electrica giugiuc!
N-am alergie, dar n-am nici bani. Daca as gasi o masina electrica ok la pretul la care mi-am luat masina mea acum 5 ani (2500 euro) atunci da. 10k+ pe o masina care face maxim 100-150km iarna nu dau. Sa nu mai zic ca ies cu masina cel mult o data pe saptamana, sau cand mai plec din localitate, in rest nu prea folosesc masina si nu are rost sa investesc mii de euro pe ceva ce sta mai mult in parcare.
Aiurea, am facut plinul 100% pe id4 si am condus pana la aeroport 80km, si mai are 80% baterie.
Vers de 77kwh
Deci 400km range inclusiv acum in decembrie
Pun pariu ca nu ai dat doar 2500 de euro pe masina :)
lasa-l. ca de obicei, oamenii de pe reddit sunt rupti de realitate
Pai a zis 10k+.
23k cat am dat eu tot 10k+ este
Si nu ma adresam celor ce si cumpara masina de 3mii, ci de 20+. Cum ziceam, gle amg bmw x5 m uri sunt cu duiumul. Alea s masini scumpe si la cumparat si la intretinut, mai mult ca o electrica analog. Iar la consum sunt la fel de cateva ori mai costisitoare.
Uite aici răspuns: https://zoso.ro/chef-ceva/
Simpatic articol. Imi place ca este subliniata foarte bine cea mai mare problema din reteaua de incarcatoare pentru masini electrice din tara. Numarul mare care se afla in stare de nefunctionare si cat de multe dintre ele necesita inca o aplicatie
Inainte sa luati foc: da am loc de parcare cumparat, da folosesc masina fix de 2-4 ori pe luna si doar la drum lung iar in buc folosesc doar pejosu si metrou. Eu am un tanc de 2.6 tone diesel euro6 pt ca am nevoie sa tractez cu el remorca sau rulota
Fac cam 40.000 de km pe an (majoritatea drum lung) si stau la bloc..ce as putea sa fac cu o electrica? Cat timp sa pierd sa o incarc si mai ales unde daca ajung intr o zona izolata?
Iar range ul ala de 600 km este doar o poveste.
Da ok ni vorbeam de tine care faci drumuri lingi ci de aia de stau bara la,bara
Masinile au cultura lor, dar nu e cultural sa turezi la 6000rpm la 3 dimineata. Ar trebui investit in combustibil sintetic cu emisii reduse oricum, ca vrem sau nu vrem, mereu o sa fie entuziasti de motor pe combustie. Pe mine ma doare in pl ca eu iubesc trenurile anyways 👍
Libertatea ta se opreste acolo unde incepe daunarea vietii celorlalti. Daca qr veni primarul cu o iniectie obligatorie care creste riscul la cancer cu xxxx% cum ar fi? V ati scandaliza?
Asa ca se intampla acelasi lucru, cu aceleasi rezultate, gratie 'culturii automobilistice' e ok?
Multe din masinile alea sunt SH din Germania la 1/3 din pretul de noi, unele cu DPF-uri / EGR-uri off si sunt conduse de persoane care cred ca pot face 1000km fara pauza. De ce crezi ca astfel de persoane ar fi ever interesate de poluare sau de o electrica? :))
Ai informații foarte eronate. Unde crezi că se duc profiturile din imobiliare și videochat?
https://www.nwradu.ro/2025/12/mercedes-sl63-amg-se-performance-ineos-grenadier-masinile-noi-inmatriculate-noiembrie/
am zis multe, nu toate :))
Man doar pentru ca vezi tu 5 G Klasseuri si vreo 20 de Muri nu inseamna ca e "plin de".
Electricele merita daca stai la casa, daca ai unde sa le incarci si daca ai bani (mai ales ca zici de dinastea cu 600km range).
Electricele daca ai o problema la ele esti cam fucked in sensul ca nu le repara baietii ci trebuie la reprezentanta; sigur, 5 ani esti relativ ok (sau mai mult infunctie de producator) dar dupa cam belesti carasul daca s-a stricat ceva.
Electrice cam de mid spre top budget si care sa merite (nu exista low budget, daca zici spring...mergi cu trotineta) sunt efectiv Honda, Toyota (care arata ca un cacat si antifonare de penis) si probabil vreun VW ID. Exclud Tesla ca mi se par janghinoase, parere personala.
Adica toti aia cu m uri si amg uri si suvuri bmw si mercedes audi etc.
Acestea multe sunt luat pe firma sau la mana a doua; sunt foarte putini spre deloc care dau bani pe un GKlasse condus strict prin bucuresti si alea sunt luate fix to impress ceea ce o electrica rareori face.
Dupa 5 ani (ar trebui) sa existe prelungiri de garantie pana la spre ex 200mii km sau etc.
Toyota electric are garantie 10 ani sau 1mil km. Ce mai vrei? Ori nici asa nu e bine??
Toyota are minusuri cum ar fi antifonarea si interiorul de dacia 1310 tunat. Acum na, fiecare cu placerile sale.
Explicație pe scurt: romanii nu isi iau mașini electrice pentru ca au o valoare de revânzare foarte proasta, iar 2nd hand se cumpără foarte greu pentru ca bateriile vor avea nevoie de înlocuire la un moment dat si costa o carca de bani, cateva mii de euro in funcție de brand si model.
Referitor la poluare, nu cred ca AMG si M contribuie la semnificativ avand in vedere cate cazane vechi de 20 de ani merg pe sosele.
Valoare de revanzare + range
Poate ca masinile alea mentionate in intrebarea ta nu merg doar in oras?
De unde sa stie taranu?
Pentru că folosim mașina doar la drum lung sau mers până la țară și mi-e frică de mor că mă lasă fix într-un sat uitat de lume cu pl alimentare. + pe verificate, pe tot drumul din București și până acasă la socri nu există nicio stație de incarcare electrică. Dacă aș uita cumva și m-ar lasa in camp, e papa. O iau cu platforma.
Infrastructura e praf la încărcare... Puteri mici de încărcare la majoritatea stațiilor... Dacă vrei să faci un drum lung e jale... Autonomie de 600km? Huh? Iarna scade autonomia și cu 40% de la frig...
Mai degrabă merg cu un FHEV și dacă mergi normal ai consumuri bune... Iarna mai creste un pic consumul că ... de... Trebuie sa încălzească în interior... Dar per total la ce am nevoie e bine..
https://preview.redd.it/hvozdd1hk78g1.jpeg?width=3072&format=pjpg&auto=webp&s=1cf83cebd000cd1bc64d3f6342087b36a80bccc3
eu sunt 100% pentru electrice. au cel mai mult sens si pe buna dreptate sunt viitorul, dar sunt si mai scumpe si mult mai rare pe piata second hand, si si acolo cred ca sunt mult mai scumpe decat cele pe combustie
oricum ar fi eu electrica imi iau cand o fi, ori asa ori mai bine deloc nici o masina
la ce vreau sa ajung cred e ca pentru societatea romaneasca in mare parte, masina electrica inca nu e ceva realistic cred ca e factorul principal, nu neaparat ca n ar vrea ei, dar nu si le permit sau pot procura in limta bugetului lor sau disponibilitatii
Nu chiar. Compara pe sh id4 de la vw cu un model asemanator ca ani km si dotari de la vw pe combustie. Tiguan sau touareg. Zi mi ce ai descoperit.
masina 25-30k euro nu e ceva ce romanul de rand isi permite, cred. este o suma mare de bani. eu zic aici de masini de 2 3 mii de euro, hai 5 6, accesibile.
edit: vad ca media pe piata SH la noi e 11 - 13 k euro. am subestimat
Nu vorbeam de romanii de rand tho. Ci de cei f multi din buc cu tot felul de bolizi de peste 25k eur
600km range?
adica... pe bune in oras unde consuma cel mai mult cu opriri si porniri multe?
poate ai vrut sa zici 300km ca aia pare mai realistic
Postarea nu ti era adresata tie care mergi cu trans public in buc, cicelor care stau in trafic in tot felul de bolizi bi si tri turbo
nefiind carbrained, dar cu o masina veche pe GPL tocmai pentru a reduce tailpipe emissions vreau doar sa mentionez ca electricele nu au emisii 0
Nu au tailpipe emissions, dar ca si lifecycle emissions si upstream emissions (care nu le simti ca nu locuiesti langa centrala care probabil arde lignit ca sa produca electricitatea) tot nu stau fantastic nici ele.
Evident, aia cu diesel fara filtru sa se inchida prin garaj cu motoru pornit, sunt niste dobitoci. Dar suntem multi care nu avem bugetul ala de 20k pentru electrica.
Pentru cat folosesc eu masina cred ca masina veche pe gpl are un total de emisii mai mic decat una noua electrica, care incepe direct cu emisiile create pentru a o produce.
Vorbeam sttriict de emisiile la teava care fac bucurestiul irespirabil si infekt
Este exagerat ce scrie acolo. Rabla nu mai este ce era, mașinile electrice nu au 600km autonomie reală, in oraș și la 20k nici atât. Masina este oricum o investiție proastă dar o electrica se devalorizează mai repede și mai mult decât una normală. Majoritatea merge cu mașina in regim mixt oras, extraurban și cu o electrica nu poți merge orbește fără sa planifici puțin traseul ca sa verifici stațiile. Eu cel puțin ma bag cu ea și prin coclauri când sunt în concediu, nu as risca cu o electrica sa lovesc bateria. Și multe altele dar in oras de obicei merg pentru cumpărături sau dacă nu am metrou unde ma duc sau trebuie să schimb mai multe mijloace de transport. Cred că cel mai important este comoditatea, lumea se urca în mașină și fără să verifice că mai are toate roțile, sa stai să planifici mereu bateria este frustrant. La masina pe combustie ai benzinărie la fiecare km, chiar dacă pleci pe rezerva in 5min ești gata de drum.
Ca imi permit si imi place. Platesc impozite, accize, asigurari mai mari. Nu vreau sa-mi iau electrica din mai multe motive (infrastructura si senzatie, in mare).
Nu intrebarea cred ca a fost motivul pentru care ti-a fost stearsa postarea, ci modul in care ai pus-o. Nu trebuie sa fii nesimtit.
Si fun fact, a mea polueaza mai putin decat un Golf 4, ca e euro 6. Poluarea mare vine de la cazanele cu DPF off, EGR off.
E o cutie de metal necesară vieții mele indiferent de tipul de combustibil. Am motocicleta pentru drumuri lungi, are consum bun, fiabilitate bună (în comparație cu motoarele pe combustie de pe mașini), nu stau in trafic cu ea și dacă chiar aș avea nevoie de mașină poate aș lua una electrica daca aș putea avea cutie manuala pe ea (nu îmi plac automatele mi se pare că te fac mai puțin atent la drum și că cum simți mașina, da, știu nu există electrice manuale, dar poate pe viitor)
Uitate la noile modele hyundai, incep cat de mult posibil sa simuleze puterea unui motor termic, probabil o sa bage si efect de transmisie manuala
Vedem, nu simt nevoia unei mașini, am bicicletă, motocicleta și transport in comun, e suficient in București
Lmao cum ai dat o la intors 🤣
E adevărul până la urmă :)
Masina eletrica... dureaza pana se incarca... Nu poti face drumuri lungi Stau cu prelungitorul ca la telefon
Nu par a fi gata încă, poate peste 10 ani De ce M uri si alte nebunii? Un motor V6 sau V8 sau 3L 3.5L sunt o alta senzatie comparabil cu 1.6/1.4/1.2 etc
Si da sunt unii sunt si pasionati de masini in general... modul prin care ajung sa fie si sa achiziționeze/întrețină e fix treaba lor.
Mai pe scurt, preferam carnea sa fie facuta la gratar, nu la AirFryer sau pe intelesul vostru, ne plac femile, nu barbatii.
Scriu dupa un cont secundar, deoarece am ban pe main. Prima mea masina a fost un BMW e46, am investit in jur de 5000 de euro in ea la 18 ani, acum am o Skoda Fabia 2012 VRS si BMW X5 f15, astept sa strang bani pentru un BMW F30 330i, nu as da niciodata o masina cu combustie interna pentru un electrocasnic cu technologie.
Dar de unde sa stiti satisfactia de ti o poate oferi o masina?Pentru voi e o risipa de bani. Ca sa intelgeti si voi, masina reprezinta omul.
intr-adevar, asta asa e. dar destul de putini oameni chiar au masini unice, majoritatea au aceeasi cotete toti
Cand vad un cotet prost ingrijit, imi dau seama ca si proprietarul e la fel.
Eu nu am alergie, am o masina diesel de 7 ani pe care nu o voi schimba prea curand.
Mi-as lua electrica sau full hybrid. Nu vad rostul la plug in sincer, in europa cel putin. Sunt statii de incarcare peste tot, si nu mai e o problema reala ca acum ceva ani. Un EV e ideal.
Ma amuza tare rau "pasionatii". Inca nu au realizat ca termicele vor deveni masini de colectie in 20 de ani fiindca vor deveni pre scumpe pentru puletele de rand. Electricele vor fi noua normalitate pe toate continentele in viitor. Sunt pur si simplu mai eficiente.
Un motor de electrica costa 1mie de euro...
Toti astia cu GLEuri GLCuri si BMW X5uri nu cred ca stau la garsoniere sa nu si poata incarca masinile acasa. Daca mergi prin cartierele de case din bucuresti vezi masini destul de scumpe pe strazi si parcate, ar putea sa mearga si pe electric dar NU VOR. Ar putea sa si incarce acasa dar NU VOR.
Te pupa baiatul cu BMW X5, nu imi cumpar Tesla sau Dacia Spring ca sa ai tu cu ce masina de ride sharing sa mergi cand vii in Bucuresti si nu vrei sa iei metroul.😘
https://preview.redd.it/n3g4izj5l68g1.jpeg?width=1600&format=pjpg&auto=webp&s=785dac411d789000c1e55cd1a5cccd3750260d20
Ma culc la noapte linistit stiind ca astia ca tine dau si banii pe care nu i au pe combustibil si reparatii pentru atrocitatile alea.
Sa vi bagat guvernul impozit anual de 50-100mil pe ele, sa vezi cum va potcovea.
Vezi ca bmw face si x5-x3 etc electrice.
Ce linistit dorm la noapte stiind ca maine ma duc la munte si nu trebuie sa caut statii de incarcare pe drum, sau mai rau, sa nu scot masina ca ploua si ca e frig.
Am consum de 7.. platesc impozit 200 lei si asigurare 2300. Mai putin de cat as da o tesla 30.000e
7 in oras? Pe x5?
Dap, X5 25d 218hp
Dovada?
https://preview.redd.it/wha8bst7bd8g1.jpeg?width=2048&format=pjpg&auto=webp&s=b0402701f193d38da8ac434aebe8a0af812d0f67
Nu e sarit de 14 din ce vad in acel grafic? Si media 9.2??
Deci da mergi cu 100lei/100km numai pretul motorinei, + altele...
https://preview.redd.it/4hzwbde5h78g1.jpeg?width=1024&format=pjpg&auto=webp&s=abd9e0769fe79fe18a9dbcb0527304117ea69282
Românii sunt electrofobi într-o foarte mare măsură, la fel cum sunt și antivaxxeri sau anti 5G, printre cele mai mari procente din Europa. Frica de nou, de necunoscut, popularizarea a fel de fel de legende urbane gen "bateriile nu se reciclează, ce faci cu ea dacă rămâi înzăpezit pe autostradă (ei neștiind ce e ăla camping mode), mergi cu 90km/h pe autostrada ca să atingi autonomie 150km", etc. Pe de altă parte, cu EVs doar scoți poluarea din orașe (și tot e bine, vezi orașele chinezești unde nu mai ai smog și e o liniște mormântală pe bulevardele mari), dar mașinile diesel sau electrice tot produc trafic și au nevoie de parcări. Electrificarea rezolvă doar poluarea, nu și traficul și alte probleme gen accidente
Cred ca e o chestie din mosi stramosi, de cand zicea tataia ca domne masina dizal e cea mai buna, consum mic, cuplu mare, tot ce vrei
Iar noi suntem asa prosti la fizica si mecanica incat chiar credem ca asa e
Chiar asa este, eu doresc masina pe benzina numai pentru evacuare BMW F30 ( 2.0 benzina bi-turbo )
Am condus toata viata Diesel, e o masina fiabila care scoate consum putin, doresc benzina doar pentru sportivitate, dar tot diesel-ul are mai mult cuplu.
No it doesn’t Poate era valabil in anii 98, dar motoarele pe benzina au fost imbunatatite enorm de mult, nu mai e virtually nicio diferenta sesizabila intre diesel si benzina cna dvine vorba de consum sau cuplu. Subliniez ca aici vorbim de masini mici pentru oameni normali, nu bascule tiruri si tractoare unde e alta poveste
Da, motoarele pe care ni le baga UE pe gat, 1.0 de la logan sau 1.5 eTSi, pica dupa 120.000km, devin nefiabile din cauza bateriei, prefer minim 1.6 TDi sau 2.0 N47.
Daca vorbim de benzina, hai cu B48.
De altfel și parcul auto, pe care îl avem și cu care ne mândrim în statistici, vine ca și consecință a gândirii majoritatii: nu ti lua masina noua, ia una premium de acum 15 ani si bagi bani in ea, e mai "ieftin", nu te complica la banii aia, ia masini folosite ca asta meriti: dacia logan, ford si poate renualt 😂 Nu te complica la reprezentanta...am eu un baiat și lista continuă
Te rog sa taci daca nu te pricepi, o masina premium de acum 15 ani va da clasa la multe modele aparute din aceeasi gama si model, fata de ce se produce astazi.
Nu vreau euro 6 AdBlue, sa am probleme non stop cu injectoarele si filtru de particule, doresc o masina calitativa, nu plina de plastic si slab calitative.
Prefer la orice ora un BMW E90 facelift 2012 de cat un logan 2025 facelift.
Spotted! 😂 Mai ales la comentariul cu AdBlue a fost un deliciu să văd că mi se confirmă cele spuse. Diesel for life, nu? 😂